دانلود فایل نفوذ آب در خاک

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته کشاورزی و محیط زیست (آموزش_و_پژوهش)
دانلود مقاله نفوذ آب در خاک

این تحقیق با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد

خلاصه و فهرست کلی:

چکیده

بخشی از نزولات جوی بعد از رسیدن به سطح زمین به داخل خاک نفوذ(infiltration) میکند .واین پدیده فقط شامل وارد شدن آب به داخل خاک است . این آب ممکن است در داخل زمین نیز به حرکت عمقی خود ادامه دهد تاد سرانجام وارد لایه های آبدار زیر زمینی شده وجزء منابع آب زیرزمینی به حساب آید و یا آن که صرف مرطوب کردن خاک شده ودوباره در اثر تبخیروتعرق به هوابرگشت کند ...

مقدمه

نفوذ عباریت است از وارد شدن آب از سطح زمین به داخل خاک است. سرعت وارد شدن آب به داخل خاک یا به عبارت دیگر سرعت نفوذ ازپارامترهای بسیار مهم در طراحی آبیاری است . در واقع نوع سیستم آبیاری که برای یک منطقه برگزیده می شود بر اساس خصوصیات نفوذ آب به داخل خاک است .بنابر این سرعت نفوذ آب به داخل خاک را باید...

جریان ماندگارآب درخاک

جریان آب درخاک به صورمایع،تحت تاثیرشیب پتانسیل (شیب پتانسیل عبارتست ازافت پتانسیل درواحد طول  m) آبی است ولزوما به شیب رطوبتی خاک بستگی ندارد. بدین ترتیب هنگامی که..

جریان غیرماندگارآب در خاک

جریان آب در لوله ای به قطر یکسان وقتی ماندگار است که شدت جریاندر هر یک از مقاطع آن ثابت باشد در این صورت آب در جایی از مسیر ذخیره نمیشود.درجریان غیر ماندگار، آب در خاک ذخیره..

جریان نفوذ

اتوزیع رطوبت در درون خاک و حرکت آب در خاک در شکل زیر در هنگام جریلن نفوذ نمایش داده شده است. در اینجا چهار منطقه  از نظر میزان رطوبت وجودد دارد که شامل منطقه اشباع (1) در..

اندازه گیری نفوذ

برای اندازه گیری نفوذ تجمعی ویا سرعت نفوذ در صحرا از وسیله ساده ای به نام نفوذ سنج استفاده می شود . این دستگاه از دو حلقه استوانه ای به قطرهای 30و60 سانتی متر و ارتفاع 25 سانتی متر تشکیل شده است . البته ممکن است از اندازه گیری های ..

معادلات نفوذ

برای تخمین میزان نفوذ ناچار باید معادله ویا منحنی نفوذ نسبت به زمان را داشته باشیم .هنگامی که بارندگی روی سطح خاک می بارد اگر شدت باران کمتر از سرعت نفوذ آب در خاک باشد تمام آن در زمین نفوذ کرده  وجریان غیر اشباع از لابه لای منافذ ..

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته کشاورزی و محیط زیست (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 6084 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: wod

تعداد صفحات: 20

حجم فایل:536 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل