دانلود فایل فناوری آموزشی

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته کامپیوتر و IT (آموزش_و_پژوهش)
دانلود مقاله فناوری آموزشی

این تحقیق با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد


خلاصه و فهرست کلی:

چکیده

امروزه در سراسر دنیا، اصول آموزش نوین برای دانش‌آموزان و دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف، تا حدی جدی گرفته می‌شود که حتی پیروی‌کنندگان از سبکهای آموزشی قدیمی به ویژه اگر کارگزاران و دست‌اندرکاران سیستم آموزش و تحصیل باشند، مورد توبیخ قرار می‌گیرند.

مقدمه

اگر کمی با دقت به جریان رشد تکنولوژی و فناوری نگاه کنیم می بینیم در زنجیره آموزش هیچ گاه فناوری اموزشی مهره اصلی نبوده است . یعنی آموزش دیداری و شنیداری توسط معلمان و مدیران و کارکنان مدرسه با دیدی مشکوک نگریسته شده است .       

بیان مسئله

از لابه لای آنچه تا اينجا گفته شد پيداست که روش تحقيق مورد استفاده در سطح اول، تحليل محتوا است. البته تحليلی از نوع بررسی حضور يا غياب ويژگی های مورد مطالعه. در سطح دوم که به بررسی رابطه بين متغير ها می پردازد روش تحقيق، همخوانی است که با استفاده از تکنيک آماری مجذور خی، توافق يا همخوانی بين متغيرها مورد بررسی قرار می گيرد.

تعریف تکنولوژی آموزشی از دیدگاههای مختلف

واژه تکنولوژی آموزشی از ریشه یونانی Technologia به معنی برخورد سیستماتیک می‌آید و تکنولوژی آموزشی به معنای کاربرد دانش برای مقاصد عملی می‌باشد.

کاربرد علوم مختلف در تکنولوژی آموزشی


۱روانشناسیدر تکنولوژی آموزشی به شرایط رشد ذهنی و جسمی افراد توجه شده و با در نظر گرفتن آمادگی انان برای یادگیری در زمینه‌های مختلف با انتخاب مکاتب مناسب یادگیری ( پیوند گرایی، شناخت گرایی، ساخت گرایی و …) مطالب درسی تدوین شده، در اختیار فراگیران قرار می‌گیرد

تاریخچه

فناوری آموزشی پس از سال‌های ۱۲۸۰ خورشیدی مراحلی مختلفی را طی نموده است. اگرچه در سال‌های قبل از ۱۲۸۰ نیز معلمان کودکان را به دیدن موزه‌ها می‌بردند و یا برای روشن‌تر شدن مفاهیم اجسامی را به کلاس‌های درس می‌آوردند..

نقش فناوري اطلاعات در آموزش‌‏

تحقيقات در كشورهايي كه در استفاده از فناوري اطلاعات در آموزش از ما پيشتازتر بوده‌اند، نشان داده است خودآموزي از طريق كامپيوتر و ديگر دستورالعمل‌هاي مبتني بر كامپيوتر در زمينه مهارت‌هاي اوليه مي‌تواند عملكرد دانش‌آموزان را در درس رياضي و علوم بهبود بخشد..

مدارس و ابزارهای تقلب نوین    
زمانی که ابزارها و لوازم کاری در یک حوزه‌ی خاص، ترقی بیابند و پیشرفت کنند، لزوماً راههای تخطی از قانون و اعمال خلاف نیز مدرن خواهد شد و همزمان، پیشرفت خواهد نمود. این خاصیت اجتناب‌ناپذیر تکنولوژی است که همزمان با منافع و فوایدش، مضرات خاص خود را همراه می‌آورد. مشکل امروز مدارس اروپا و آمریکا نیز همین است .......
 

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته کامپیوتر و IT (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 5349 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: Doc

تعداد صفحات: 20

حجم فایل:45 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل